Hajdúszoboszló 'Pezsgő' fürdő

Hajdúszoboszló, ahol semmi sem a vendéglátásról szól, csak a lenyúlásról

A legnagyobb forróságban egy hetet töltöttünk el Hajdúszoboszlón. Az ott tapasztaltak, dacára a fürdő hatalmas bel- és külföldi reklámkampányának, igencsak vegyesek, leginkább negatívak.

A Hungarospa Hajdúszoboszló, Európa legnagyobb fürdőkomplexumába a felnőtt belépődíj napi 2400.- Ft/fő. A megváltott jegyen azonnal olvashatod, hogy az mindössze egyszeri belépésre hatalmaz fel, ám ha a felirat elkerülné figyelmedet, akkor sem tudsz azzal ismételten belépni, mert a kapunál gondos kezek elveszik azt, – annak ellenére, hogy minden beléptető vonalkód leolvasóval van ellátva – és a jegyedet portások tartják a gép alá, majd megsemmisítik. Vagyis elvárják tőled: ha rövid időre kimész a városba, de visszajönnél, váltsd meg újra a belépődet! A fürdő területe tényleg hatalmas – kb. 30 hektár – így első dolgod tájékozódni a főbejárat közelében kihelyezett térképről, mégis melyik medencét hol találsz meg? Mi gyógymedencét kerestünk azon, de meglepetésünkre ilyen se magyarul, se idegen nyelven ott nem volt feltüntetve. Mivel mégis csak Magyarországon vagyunk, hát érdeklődünk egy fürdőmesternek öltözött, feltehetően diákmunkástól. Mondani sem kell, nem tudott pontos felvilágosítást adni, de legalább megjegyezte, hogy a „Pezsgő” medence lehet talán az. Láss csodát, az tényleg gyógyvizű volt, bár a színén kívül semmilyen felirat, figyelmeztetés, stb. nem utalt arra a sekély-vizű bejárat felől, csak a büfék felé eső oldalon volt kitéve a tábla, „ 14 év alatt nem ajánlott”, vagyis ott, ahol alig-alig lép valaki a medencébe! Ezt mi is csak másnap fedeztük fel! Sokáig azt hittük, ez az egyetlen külső téri gyógyvizű medence a maga kb. 25×25 méteres felületével, benne egynéhány-száz emberrel. Később felfedeztük, hogy a „Gyógyfürdő” épületei között van még gyógyfürdésre lehetőség. Szerencsénkre ezt jól titkolják, mert viszonylag kevesen vannak ott.

A különböző medencék és a köztük levő tér, tele emberekkel, a járdákon közlekedni szinte lehetetlen. Hétköznapokon főleg románok, lengyelek és szlovákok töltik meg a fürdőt, magyar szót alig hallani. Hétfőtől péntekig a magyarok arányát, a kb. 20000 emberből 10% alattira lehet becsülni, ami hétvégén sem nagyon haladja meg a 15% -ot. Lehet, még így is túlszámolom magam, mert Erdélyből és a Felvidékről jövők nagy része szintén magyarul beszél. Ilyen tömeg láttán nem csoda, hogy pokrócodat leteríteni sem tudod a fűre, egyfelől azért mert ha nem nyitásra jöttél már nincs talpalatnyi hely sem, másfelől azért mert legtöbb helyen kikopott füvet, mondhatnám, földet találsz. Élmény lehet egy hirtelen jött zápor esetén, a sárból menekíteni ki a cuccaidat! A fürdő területén elég kevés mellékhelyiség található, cserébe azok is koszosak. A női WC –ben a párom elolvasta délután 17:30 –kor a takarítás jelenléti ívét: utolsó takarítás 11:30! Hozzáteszem, a férfi WC –k sem különbek! Egy hét alatt nem találtam olyan piszoárt, melynél az automatikus vízöblítés minden használat után megtörtént volna, így nem csoda, hogy elég kellemetlen szagok terjengnek időnként! Úgy tűnik, Európa legnagyobb fürdőjében nincs pénz taposás álló fű telepítésére, a mellékhelyiségek tisztítására, de főállású dolgozókra sem, holott a napi bevételt úgy 50 millió Ft. feletti összegre lehet becsülni főszezonban! Ugyanis a 2400.- Ft. –os jegyeden kívül külön kell megvenni a belépőjegyet az aquaparkba, az uszodába, a fedett élményfürdőbe. Ha egy kétgyermekes család pl. az aquapark csúszdáihoz is megváltja a belépőket, (mivel gyermekét nem akarja ott magára hagyni) a napi belépőjegyek összes ára akár a 20000.- Ft-ot is meghaladhatja!  És akkor még nem ittak, nem ettek semmit!

Jól láthatóan a fürdő spórol a dolgozók létszámának tekintetében is! A pénztárakban, beléptetőknél, sőt a medencék szélén is diákmunkásokat foglalkoztatnak leginkább! Csak olyan medencéknél vannak (feltehetően) állandó dolgozók, ahol fokozottak a biztonsági követelmények. De azokon a helyeken is egy fürdőmester jut több száz emberre! Nem csoda, ha azt látod, legalább 8-10, 14 év alatti gyermek (köztük 6-8 évesek!) fürdik egyidejűleg a gyógymedencében, a fürdőmester legnagyobb igyekezete ellenére! Mivel a tájékoztató táblák is hiányosak, nem csak a felelőtlen szülőket kell okolni ezért, hanem a fürdő vezetését is. Balesetek napi szinten vannak, hiszen ilyen kevés személyzettel képtelenség mindent – csúszdák esetében még a védőfelszerelés használatát is – ellenőrizni! Egy 16 év körüli kislány pl. mentőre várt, mert a nagy-sebességű csúszdán nem használt védőfelszerelést és végbelébe nagy mennyiségű víz került.

A Hungarospa kiépített hangosbeszélő hálózattal rendelkezik. De minek? Tájékoztatás az nincs, sem a medencékkel kapcsolatban, sem pl. Hajdúszoboszló aznapi programjairól, sem a fürdő nyitva tartásáról. Jellemző, hogy az M1 csatornának nyilatkozik egy testesebb nő augusztus 03. –án kora délelőtt a hajdúszoboszlói fürdőről, és elmondja, mától ők is meghosszabbított nyitva tartással várják vendégeiket a forróságra való tekintettel. Persze a hangosbeszélő ezt sem mondja be,- másnap sem – így mindenki igyekszik elhagyni a területet a pénztárnál kiírt időpontig 19:30 –ig. Más kérdés, hogy a meghosszabbított nyitvatartás mindössze fél órát jelent! Máshol keddtől és nem csütörtöktől, minimum egy órával tartanak tovább nyitva, de Hajdúszoboszló ebből a szempontból is „különb”! Több mint öt perces M1 csatornán lebonyolított Hungarospa Hajdúszoboszló reklámja után, amit interjúnak álcáznak, ezt érdemli a fürdő vendége! Javasoljuk legközelebb csak egyetlen perccel növeljék meg a nyitvatartást, hiszen már akkor is nyújtott üzemidőről beszélhetnek! (Az is megdöbbentő, kilépéskor a kapuőrök még a nyújtott nyitvatartásról sem tudtak semmit!) Egyik alkalommal egy nagyon ifjú hangú nő – részben nevetve – bemondja, hogy a 2. számú gyermekmedencénél elveszett egy kék fürdőruhás, kétéves gyerek. Csak magyarul közli, miközben a „vendégek” több mint 80% -a külföldi! Csoda, hogy mégis megtalálták.

Plakáton hirdetik, hogy pénteken és szombaton éjszakai fürdőzésre van lehetőség 21:00-24:00 óráig, közben műsor- és vele együtt tánc is lesz. A plakáton a gyógyvizes (Pezsgő) medence képe! Gondoljuk ott a helyünk, legalább most majd nem érezzük úgy magunkat, mintha szardíniás dobozban állnánk, hiszen várhatóan kevesebben lesznek, mint nappal! Megváltjuk a jegyet – 1500.- Ft/fő – és bemegyünk. A Pezsgőnek nevezett medencét akkor engedik le, fürödni ott nem lehet! A többi gyógymedence persze zárva! A Hortobágyi tűz miatt más vízfelületeket jobban ellepte a pernye, mint a gyógyvizűt, de a klórszagú sportmedencékből persze nem engedik le a vizet, így bemenni csak azokba lehet. Cserébe „természetesen” műsor sincs, mindössze valami irdatlan gépzene árad a hangszórókból, közben lézer képeket vetítenek a falra. Lehetünk úgy 600-800 fő között, az érdeklődők 90% -a 30 éven aluli, de leginkább húsz körüli. Egyetlen pár sem táncol, sőt egyetlen egy ember sem csápol, mert ilyen, zenének nevezett valamire, még azt sem lehet!  A gépzenét is abbahagyják 23:30 –kor. Csalódva távozunk. Nem is tudom miért érezzük úgy, átvágtak minket! Számoljunk kicsit! A fürdő 8:00 -kor nyit, és hosszabbított nyitvatartással 20:00 óráig van nyitva. Akkor egy óra használat 200.- Ft/fő. Éjszaka csak három óra a nyitvatartás, sok medencét, köztük a gyógyvizeseket, nem lehet használni, de egy óra fürdőzés 500.- Ft/fő! A reklám ellenére műsor nincs, tánc pláne, sőt valódi zene is csak álmodban! Vajon mitől érezzük úgy, hogy hülyének nézik és lenyúlják az embert?

Nappal a strand területén számtalan vendéglő, büfé működik, de nagy részük olyan árakkal kínálja ételeit, italait, hogy az ember csak les, mint a moziban! Mint megtudjuk, ennek oka az, hogy a fürdő tetemes helypénzt kér a működtetésért cserébe! El kell ismerni, lehet találni korrekt árakkal dolgozó egységeket is, de ez olyan gyakorisággal bír, mint amilyen gyakran fehér holló repül a légben! Megkívánjuk a 40-50 literes bográcsokban kínált pörkölt-félék egyikét, mert jól néz ki. Estére már hasfájásra panaszkodunk! Másnap, zárás előtt végignézzük a két helyen is fellelhető bográcsokat, szinte mindegyik legalább félig van, vendég már nem áll előttük! Következtetés: ezeket így nem lehet hűtőben tárolni, tehát vélhetően a következő nap, éjszakai hűtés nélkül értékesítik tartalmukat! Másnap a biztonságosnak vélt Halászcsárdában sülőt és tintahalat kérünk. Az utóbbi nagyon kérdéses, hogy mi valójában, mert a panírból kibontva, kinézetre tizedmilliméterre egyforma kör keresztmetszetű gyűrűforma, melynek íze sem hasonlít az Adrián kapható tintahalhoz, inkább valami tésztaféléhez! Nem merem mondani páromnak – aki ezt az ételt kérte – nagy valószínűséggel ez a „tintahal” a waxy kukorica amilopektin keményítőjéből készült. A “hal” áttetszősége is erre utal. Tehát ennek a „tintahalkarikának” annyi köze van a tengeri halhoz, hogy egyes vidékeinken a kukoricát is tengerinek nevezik! Egy fürdőhelyen, ami leginkább fogy, az a csapolt sör. Mindegy milyet kérsz, az ízük és áruk ugyanaz 490.- Ft/ korsó! Vélhetően valahol a közelben működik egy házi sörfőzde, melynek termékét más – más márkás sör néven árusítják itt! Kivételt képez egy vendéglő, ahol a valódi Borsodi sört, 350.- Ft/korsó adják! Ez legalább korrekt ár!

Megjegyzem: érdeklődésemre közölték, hogy Hajdúszoboszló városa 50%-ban tulajdonosa a fürdőnek! Talán a polgármesteri hivatal többet tehetne a fürdő és a város hírnevének megőrzése érdekében, de befolyt pénz nagyobb jelentőséggel bírhat számukra, mint a vendéglátás szépsége ! Mi egy hétig, de valójában kétszer voltunk ott: először és utoljára! Sokan vannak, akik ugyanígy gondolkoznak!

A város vendéglátó helyei sem különbek, néhány kivétellel. Igaz, szinte mindenütt esténként zene szól, táncolni is lehet, de a csalódások sora itt is utolér! Egyik este bemegyünk a Hotel Aurum (Arany Szálloda) sétáló utcára nyíló kerthelyiségébe, mert jó a zene, igaz vendég az alig van ott. Talán az asztalok harmada, ha foglalt. Két pincér felnyírt hajjal, de kb. nyulat lehetne velük dobni, olyan bunkók! Úgy állnak a vendég elé, hogy látszik rajtuk: mi a fenének jöttél be? Mindegy, italt kérünk, táncolunk. Záróra táján rendezném a számlát, de meg nem kérdeznék mivel. Kihozzák a blokkot, kártyával fizetnék, de közlik: későn szóltam, azzal már nem lehet! Fizetek készpénzzel és elmegyünk, de kíváncsiságból másnap is ott vagyunk, mert bujkál bennünk a kisördög. Most előre szólok, kártyával kívánom a számlát kiegyenlíteni. Őrült kavarodás, telefonálgatás. Végre kijön a Hotel Aurum recepciósa és közli, kártyával itt nem lehet fizetni, mert előtte regisztrálni kell a szálloda portáján! Mi van? Már csak azért is belemegyek a dologba, mert hajt a kíváncsiság. Kb. 5-8 perc a szálloda portáján, mire kiállít egy A4 (géppapír) méretű számlát, névre, lakcímre szólóan!

Számla Hajdúszoboszló 3a

Ilyet még úgysem láttam vendéglátóhelyen! Mondom neki, ha ez az arany hotel, milyen lehet az ezüst? (Ugyanis van Szoboszlón Hotel Silver is.) Irul-pirul, közben mentegetőzik, hogy a vezetőségtől régen kérnek már egy terminált, de mindig elutasítják a kérést! Vajon csodálkoznak, hogy alig van vendégük, mikor minden más szórakozóhely tele van? Ilyen esetekre mondják: ha nem megy a kupleráj, nem az ágyat kell lecserélni!

Hotel Ambrózia terasza: Beülünk. Egyik oldalon az italos, másikon pizzás. Pizzát kérek, de a pincér közli: az a bodega nem hozzájuk tartozik. Rendben, elmegyek a bódé elé, rendelek pizzát, párom salátafélét kér. Mondanom sem kell, nem szolgálják fel! Kérem a számlát, és látom, tételenként 10% szervizdíjat számolnak el! Egy büféként működő vendéglátó ipari egységben! Szóvá teszem, az árukiadó mentegetőzik: Ő még csak két napja van itt, és ez benne van a pénztárgépben, ha elviszed, ha itt valahol elfogyasztod, akkor is! Nekiállok kajálni, de látom papírtálcán elhelyezett legegyszerűbb szalvétákra rakták a pizzát, ami természetesen hozzáragad az ételhez! Vakard le a műanyag késsel vagy ugyanolyan villával! A salátát leöntik valami hűtetlen, romlott löttyel, hogy csak a felét lehessen megenni! Ilyen tálalás és megbuggyant valami öntet után, még szervízdíjat is számolnak fel úgy, hogy tulajdonképpen te mész el a kajáért, vagyis magadat szolgálod ki! Jellemző Hajdúszoboszlóra!

Számla Hajdúszoboszló 1Számla a salátáról, és a pizzáról.

Számla Hajdúszoboszló 2a

Számla a sörről, ugyanazon a helyen

Ha még valaki nem fedezte volna fel, az ételről és az italról szóló számlán ugyanaz az adószám szerepel! A pincérnek viszont volt képe azt állítani, semmi közük a pizzáshoz! Hajrá Hajdúszoboszló! Így kell lenyúlni a vendéget!

Igazságtalan lennék, ha két éttermet nem dicsérnék meg. Az egyik a Kemencés csárda, ami ugyan nem a legolcsóbb, de a pincérek minden kívánságodat lesik, udvariasak, előzékenyek! Igaz, az idős tulaj mindent ellenőriz! És csodák csodájára, mindezért 5% szervizdíjat számolnak fel, egy egyszerű büfé 10 %-ával szemben! A másik a Hotel Járja Mátyás király sétányra nyíló kerthelyisége. A pincéreket csak dicsérni lehet!  Az étel kiváló, bőséges és hajdúszoboszlói viszonylatban mindenképpen értékarányos! Nem lehet eltekinteni attól, hogy az ember megemlítse: egy kétszemélyes tál 3700.- Ft! És azt egy átlagalkatú pár elfogyasztani sem győzi! Fogyasztásodért cserébe változatos, jó zenét is kapsz minden nap, bár táncra elég szűkös hely biztosított csak. Ezt az éttermet csak ajánlani lehet mindenkinek! Ide érdemes betérni!

Végül a szállásról: Az Ilona apartman 2 –ben foglaltunk helyet, mely szépen elrendezett jól felszerelt apartman. Kérdezték mikor érkezünk, válaszként közöltük délután 2-3 óra között, mint ahogy az általában a szálláshelyeken ildomos. Már az érkezéskor ki kellett fizetni a teljes összeget az idegenforgalmi adóval együtt, ami egy kicsit meglepő volt, hiszen az ember soha nem tudhatja nem jön-e közbe valami! Minden rendben volt a távozásunkat megelőző nap estjéig. Ekkor Ilona közölte, hogy reggel 8 órakor, de legkésőbb 9 –kor (ezt nyomatékkal többször is megismételte) el kell hagyni az apartmant, mert az ő vendégei korábban szeretnek érkezni és takarítaniuk kell! Mondjuk ezt ki nem sz@rja le? (Általában a szállásokat 10-11 óra között kell elhagyni.) Érkezzenek akkor, mint mi is tettük! Végül is ¾ 9 –kor elmegyünk – szokásunk ellenére a reggelizésre használt edények elmosogatása nélkül, melyre nem volt már idő – de előttünk még két vendég család is távozott, feltehetően ők is ugyanazt az utasítást kapták, mint mi! Látszott rajtuk, úgy mentek el, mint akiket orrba vágtak. Ilona azonosult Hajdúszoboszló mentalitásával, csak a pénzre hajt! Amúgy a régi idők Jutasi őrmesterének is beállhatna, inkább, mint vendéglátónak! Vele szemben férje viszont rendkívül udvarias, előzékeny, de láthatóan családon belül elnyomott ember! Talán a vendéglátást mégis neki kellene irányítani, mert akkor panaszra semmi ok sem lenne!

Összefoglalva: Senkinek nem ajánljuk Hajdúszoboszlót, legalábbis főszezonban nem! Sokkal többet kap az ember a pénzéért, pl. Bükfürdőn, Tamásiban, vagy Mezőkövesden, stb. Nem szabad bedőlni a reklámjainak, a plakátjainak! Hajdúszoboszló nem ismeri a vendéglátást, csak és kizárólag a pénzedet akarja, de azt bármi áron! Mára már lecsökkent a magyar vendégek száma! Ha így folytatják, lassan a külföldiek is el fognak tűnni!

Madarász László

Admin: Várjuk az illetékesek hozzászólását is!!!

 

11 Hozzászólás “Hajdúszoboszló, ahol semmi sem a vendéglátásról szól, csak a lenyúlásról

  1. Kedves Madarász Úr!

    Engedje meg, hogy egyszerű hajdúszoboszlói lakosként válaszoljak az írására. Hozzátéve, semmilyen – főként nem agyagi – érdekem nem fűződik a fürdő, a szállodák, szálláshelyek vagy éttermek népszerűsítéséhez. Nem ebben a szegmensben dolgozom. De, mint helyi lakos, kötelességemnek érzek pár helyreigazítást, pontosítás.

    Számomra úgy tűnik, ön és felesége meg se próbálták jólérezni magukat városunkban, a fürdőben. Szisztematikusan, ellenőröket megszégyenítő módon keresték a hibákat, negatívumokat. Kétségkívül vannak. Mint mindehol, máshol. Azonban nem ennyire fekete-fehér szemléletű a történet.

    Kezdeném azzal, ha valaki elindul kirándulni, nyaralni egy idegen helyre, városba, akkor előtte tájékozódik. Századunkban leginkább az internetről. És mire a helyszínre ér, már nem bolyong vakon. Ha esetleg a több tucatnyi tájékoztató tábla, ikon elkerülné a figyelmét. Mert azok vannak. Mint ahogy a nyitvatartásról is van tájékoztatás. De még egy pillanatra vissza az internet adta lehetőségről. Ajánlanám figyelmébe és mindenkinek, aki az ön eléggé lejárató cikke ellenére kíváncsi a hajdúszoboszlói gyógyfürdőre és strandra: https://www.hungarospa.hu/ . És egyúttal pontosítanám a „fürdő” kifejezését is. Van a gyógyfürdő, van a strand , van az aqupark és van az aqua-palace élményfürdő, ami mind-mind része a csak fürdő néven emlegetett komlexumnak. Természetesen külön nyitvatartással, külön befogadóképességgel és külön belépőjegyekkel. Mint minden más helyeken, más városokban. És ezeket a létesítményeket, szolgáltatások mindenki a saját felelősségre használja. Nem fogja a pénztáros, kabinos, medenceőr, stb. elmagyarázni senkinek, hogy mit lehet, mit nem, mi ajánlott önnek. Senki nem titkol semmit se.

    Ön, mint egyszerű nyaraló, nagyon jól tájékozott a számok terén is. Biztosan látszott, hogy a kb. 20.000 emberből 10% alatti a magyar ajkúak létszáma. Illetve hétvégén akár 15 %. Nos, ezeket az adatokat leginkább a vezetőség tudná megerősíteni vagy cáfolni, hiszen ők mérik ezeket. Gondolom azt is tudja, jegyvásárláskor irányítószámot kérnek a pénztárosok a statisztika elkészítéséhez.
    Nem mellékesen ennyi embert nem engednek be. Részint nem fér be, részint az ÁNTSZ és egyéb szervek sem engedélyezik. Komoly kockázatot vállalna ezzel Hungarospa.
    (Egy nem ide tartozó észrevétel: „…Mert Erdélyből és a Felvidékről jövők nagy része szintén magyarul beszélnek.” Igen, mert ők MAGYAROK. Attól, hogy nem hazánkban élnek, még magyarok. De most ne menjünk bele ebbe, a leginkább politikai témába.)
    Szintén a vezetőség hatáskörébe tartozik a napi bevétel összege, nagysága. ön ezt is nagyon jól tudta első ránézésre, „úgy napi 50 millió Ft feletti összegre lehet becsülni főszezonban”. Köszönjük a tájékoztatást, mi nem tudjuk ránézésre megállapítani. Nem is törjük magunkat.

    „Az a szép, ződ gyep! Az fog nekem nagyon hiányozni!” . Lehet, hogy hiányzik szezon végére, mert nincs az a taposástűrő és legfőképpen pokróctűrő gyep, ami bírná az ön által emlegett 20.000 ember láb és testnyomát naponta. Friss fűvel, parkkal kezdi ez a strand is a szezont. Mint, minden más fürdő. Láthatná, ha akkor is erre járna. Sajnos még nem találták fel azt a füvet, amit ha záróra után elvetünk, nyitásra kinő. Azt pedig nem gondolhatja, hogy gyepszőnyeget fognak leteríteni az üzemeltetők ekkora területre. Az már a luxusnál is luxusabb kategória. Tapasztalataim szerint egyéb helyeken is kikopok, kiég a fű. De gondolom nem a „szép, ződ gyep” élményéért látogat valaki Hajdúszoboszlóra. Aki mégis, annak ajánlanám inkább Angliát.
    A hirtelen jött záprért pedig ne okoljuk már a fürdőt…
    Wc-ből több is van, több helyen. Szintén jelezve ikonokkal, merre, hol található. Nem kell kilométereket araszolni érte. A takarítás, valamint az autümatikus vízöblítés észrevétele viszont helytálló, jogos.

    Igen, rengeteg diáknak ad munkalehetőséget a komplexum. Lévén, hogy idényjellegű a munkavégzés, mivel ők érnek rá éppen a szezonban, hiszen nincs iskola. A felnőtt lakosság nem teheti meg azt, hogy csak és kizárólag a májustól szeptemberi időszakban dolgozzon főállásban itt. Ezért van pár hónapra a sok diák, kiegészítve az állandó, télen-nyáron itt dolgozó személyzetet. Sajnos a nyugdjíasok nagy része nem bírja már a tempót, a hihetetlen pörgést. És egyébként is! Dolgoztak ők már eleget, élvezzék a pihenést.
    A fürdőmestert pedig nem lehet állítani minden ember vagy minden család mellé. Mint említettem, mindenki saját felelősségére fürdőzik. Egyéb városokban sincs mindenkinek saját fürdőmestere. Vélhetőleg a munkáltató jól tudja, hogy mekkora létszámú fürdőzőhöz kell 1 „baywatch” lány vagy fiú.

    Balesetek pedig előfordulnak, természetszerűleg vannak egy ekkora közösségben. Már csak a nagy számok törvénye miatt is. De nem akarom az emereket számoknak tekinteni, félreértés ne essék. De egy óvodában is, ahol több a vigyázó szem, előfordulnak balesetek, kellemetlenségek. Akárcsak egy családban. Nem gondolhatja komolyan, hogy minden egyes fürdőzőt külön-külön felvilágosítanak majd „fürdőhasználatból”. Ismétlem önmagamat, saját felelősségére használja mindenki. És attól, hogy nyaral, kikapcsolódik valaki, még a felelős viselkedés, a „józan paraszti ész” használata még szükséges. Mindenképpen sajnálatosak azok a balesetek, amelyek mások hibájából fordulnak elő.

    Nem értem, hogy a hangosbemondónak miért kellene bemondania a város programját. Valóban összedolgozhatnának, azonban mivel külön „cég”, mindenki reklámozza a saját szakembereivel a saját programjait. És annak a bizonyos „testesebb nő”-nek van tisztessége neve, titulusa.
    A magyar nyelven bemondott segítségkérés pedig azért magyar nyelven történt, mert magyar nyelven érkezett a segítségkérés. Talán elég logikus, hogy ezért a magyar fürdőzőket célozza meg a tájékoztatás. Hiszen ha magyar nyelven fordul valaki a tébláboló kislányhoz, az nagy valószínűség szerint biztosabban válaszol, mintha idegen nyelven akarja valaki megállítani. (mellesleg utólag kiderül, nem veszett el, nagyon tudatosan indult a közeli szálláshelyére,csak épp nem szólt…) És higgye el, kedves uram, több nyelven – akár kínaiul is – tudnak a hangosbemondóban tájékoztatást adni, segítséget kérni.

    Az éjszakai fürdőzés idején lángoló Hortobágyról szálló pernyéért ön szerint szintén a vezetőség, a dolgozók a felelősek? Mert nagyon ilyen színezete van a kijelentésének, észrevételének. A sajnálatos esemény idején városszerte szállt a pernye, nem koncetrálódott a fürdő területére szándékosan.
    Miután ilyen nagy fürdőszakértő, azt is tudhatná, a gyógyvizet minden nap leengedik a medencékből, reggelre újratöltik. Ugyanis a gyógyvizben nem használható a vízforgató, a vegyszeradagoló. Mert azzal már agyon is csapnák a híres gyógyvizet, azaz hatását. Elárulom, ez mindenütt így van, más gyógyvizes fürdőkben is.
    Azonban a meghirdetett programról, a plakátról nem tudok nyilatkozni, éppen nem láttam, nem tartózkodtam a városban. Nézze el nekem, hogy erre nem reagálok. Leginkább igazat adok önnek. Tapasztalataim alapján, ez az észrevétele jogos lehet.
    Nem mellékesen megjegyezve, aki reggel 8-tól este 20-ig a starnd területén tölti a napját nap, mint nap és nem elég neki ez a 12 óra és igényelné még a hosszabb nyitvatartást, hááááát….Szerintem ott valami nincs rendben.

    Étkezési lehetőség is számtalan van a fürdő területén. Az árak valóban emeltebbek, mint a városban. Néhány helyen még attól is magasabb, mint ami indokolná. Olyan ez, mintha egy szigetre menne nyaralni; ott is emelt árakon lehet kapni mindent, megindokolva az odaszállítás nehézségével. Itt is megindokolják az emelt bérleti díjakkal. Azonban itt is lehet tisztességes kivételt találni. Nem sokat. Sőt keveset. Azonban ne menjünk bele a „szegény” vállakozó, a járulékok, bérleti díj, stb. körforgásába. Való igaz, lehetne alacsonyabb áron is értékesíteni mindent. Ja, de akkor nem lenne 1 szezon alatt luxus autóra való nyeresége a tulajdonosnak. A lényeg, ez az észrevétele helytálló.
    A minőségről szintén nem tudok mit nyilatkozni, nem sűrűn étkezem a strandon.
    A polgármesteri hivatal, mint résztulajdonos…Naezegynagyonbonyolulttéma! Nem akarom elviccelni a történetet egy pillanatig sem! Elégedjen meg azzal a válasszal, hogy a város vezetésével is akad problémájuk, ami a hozzá nem értésből, a „jól van az úgy” gondolkodásból fakad. Ezért, természetszerűleg akadnak problémák a „ a fürdő és a város hírnevének megőrzésével”. Rájuk számíthat a lakosság és az ide látogató vendég legkevésbé. Tisztelet annak a pár embernek, akik viszont erőn felül dolgoznak ezért!

    Az említett Hotel Aurum, Ambrózia épp nem egy helyi lakos, hanem egy vagyomegőrzés és gyarapítás céljából városunkba költöző ember tulajdona. Ha utána néz a tulajdonosi körnek, megérti miről beszéltem. Sajnálatos tény ez is! De ahol ilyen a város vezetése….
    Azt azonban bátran kijelenthetem, a Hotel Silvernek semmi köze hozzá! Ég és föld a két szálloda és tulajdonosa mindenben. Bánhatja, hogy nem vette igénybe a Silver szolgáltatásait! Vélhetőleg a komplexum nagyságával, kinézetével némileg tisztában van, mivel naponta elment előtte, amikor a szállására igyekezett.

    A megőrzőtt számlái, a jogosságuk ellenére is, azt bizonyítják, meg se próbálta jólérezni magát a nyaralás alatt. Szándékában sem állt lazítani egy falatnyi időre sem. Tudnék ajánlani néhány illetékes szervet ennek kivizsgálására, de gyanítom, tudja hová kell fordulnia.

    A magánszálláshelyek védelmében és nem tagadom !, ellen is tudnék mit mondani, írni. Hideget, meleget egyaránt. Mint ahogy a szállodákról egyaránt. Akárcsak mások , más városokban lévő szálláshelyekről, bizonyos fórumokon.
    Mindesetre az Ilona valóban elég kapitányosan utasította önöket helyre. Azon csodálkozom viszont, hogy aki ilyen vehemensen próbálja bizonyítani, milyen lehúzósan sz@r hely a hajdúszoboszlói fürdő, miért nem nyitotta ki a száját? Miért nem kérte ki kulturáltan magának a dolgokat? Miért nem közölte, előre kifizette a szállást, így jogában áll 10 órakor elhagyni a szobát és nem érdekli az érkező vendég igénye, a takarítás problémája. Miért nem tette szóvá a jogos sérelmét?

    Összefoglalva: Főszezonban valóban rengeteg a vendég a városban, a fürdő összes területén. Főszezonban van a meleg, a napsütés, ekkor van nyitva, ekkor használható a strand. Ekkor veszik ki a szülők a szabadságukat, hogy a vakáción lévő gyerekeiket elhozzák ide. Mint ahogy az említett Bükkfürdőre, Mezőkövesdre, vagy Tamásiba. Ott is többen vannak főszezonban, mint a holtidőben. Vagy akár a tengerparton. Ahol szintén elég sok az idegen és nem a helyi, országbeli.
    És igen, vannak, akik egy szezon alatt akarnak meggazdagodni és megpróbálják lenyúlni a túristát. Ilyenek máshol, mindenhol akadnak. (Szándékosan nem említek helyeket) De nem szabad egy 23 ezres város lakosságát, egy fürdőkomlexumot ez alapján, a kiragadott negatív tények alapján megítélni. Pláne nem úgy, hogy az írásából kiderül, meg sem próbáltak lazítani egy pillanatig sem. Meg sem próbáltak rácsodálkozni a városra, a nevezetességekre, a medencék sokféleségére és a nyaraló emberek sokszínűségére, vagy élvezni a napsütést. Önhergelő módon, megkeseredetten csak a hibákat keresték, a statisztikákat gyártották, vadászták.
    Kívánom, hogy találjon egy olyan helyet, ahol mindig, minden tökéletesen az ön igényei szerint zajlik!

    Király Pál

    1. Tisztelt Király úr!
      Mint írja, semmi érdeke sem fűződik a fürdőhöz, sőt “…nem tartózkodtam a városban.” Nos ehhez képest meglepően pontosnak tűnő – vagyis azt a látszatot keltő – napi információkkal rendelkezik! Pl. az elveszett kék fürdőruhás gyerekről: “(mellesleg utólag kiderül, nem veszett el, nagyon tudatosan indult a közeli szálláshelyére,csak épp nem szólt…)” Ha semmi érdeke sem fűződik a fürdőhöz, sőt ott sincs a kérdéses napokon, elárulná nekünk, hogy melyik titkosszolgálat jelent Önnek? MOSZAD, CIA, KGB, MI6, stb.?
      Üdvözlettel: Admin

      1. Húúúha, ez ám az okfejtés, kedves Admin! Ennyire felháborította a válaszom, hogy muszáj gúnyos hangnemet használnia? Én nem tettem ezt, pusztán reagáltam városlakói szemszögből. De ha már ennyire érdekli a családi életem és nehogy pontos infó nélkül maradjon, az éjszakai fürdőzés estéjén nem tartózkodtam a városban. Az egyéb információm forrásait pedig megtartom magam. Ön is hozzájutott olyan adatokhoz, amelyeket nem a lábmosó víz lötyögtetett a medence szélén.
        Üdvözlettel: Pál

  2. Te agyoniskolazott Madaras Ur! Latszik hogy egy igazi senkihazi vagy aki fogahoz veri a garast! Sokszor voltam mar Szoboszlon nyaralni,kulfoldon is minden evben… Mit gondolsz mashol nem ezmegy? 😀 Egy furdoben a 350 ft-os sort keresed? El vagy te tevedve,neked a campingben satorozas valo! Otthonrol vitt konzervekkel amit camping gazon megtudsz melegiteni. Menjel el a Balatonra vagy akarmelyik felkapott udulohelyre,ott is ez a helyzet. Minden nyaron a Hotel Aurum teraszan szoktunk koktelozni,a pincerek evek ota ugyanazok,es igenis udvariasak es segitokeszek,egybol kiszolgaltak eddig minket mindig! Az hogy neked semmi sem volt jo mert havi gondjaid voltak az a cikkedbol latszik! Kivanom hogy soha egy vendeglatos se talalkozzon veled tobbet. Amugy meg van ugynevezett panasz konyv,vagy tudsz szolni a szalloda igazgatonak akkor amikor problemad van! Miert nem tetted meg?

  3. Kedves Madarász Úr!

    Köszönet az összefoglalásért, a szorgos kutatómunkáért, amit a fürdő komplexum területén végzett! Le kell szögeznem, a hajdúszoboszlói fürdőt évek óta kerülöm (pedig a lakcímkártyám szerint helyi lakos vagyok, így a gyanútlan turistáknál jutányosabb áron vehetnék részt a cikkben olvasható örömökben) így a fürdőben, strandon tapasztaltakkal kapcsolatban nem foglalok állást.
    Írása mégis mosolyt csalt az arcomra, mert hiánytalanul summázta mindazt, ami azokra vár, akik Hajdúszoboszlón kívánják szabadidejüket eltölteni. Serdülő kamaszként a nagyvárosból Szoboszlóra költözni komoly megrázkódtatást jelentett. Nem a plázák vagy a tömegközlekedés lehetőségének hiánya (jó, tudom, a fürdőhöz eljuthatok busszal, ha a vasútállomás környékén lakom) volt a legfájóbb, hanem újra szocializálódni szoboszlói módra. Megszokni, hogy segítséget kérni, informálódni, sőt: valamit nem tudni az én hibám, fogyatékosság, bűn. Mások szavára süketként élni, elfogadni, hogy egy közintézménybe lépve senkihez sem fordulhatok tájékoztatásért, jobban teszem, ha eleve úgy indulok el oda, hogy minden kérdésemre előre megtudom a választ interneten (és nem a fürdőről beszélek, hanem tíz évnyi szoboszlói tartózkodás mindennapjairól: jogosítvány ügyintézés, gázszolgáltató ügyfélszolgálata, a Volán bérlet megvásárlása, a zöldes rothadt parizerrel kapcsolatos reklamáció a sarki közértben), mert Hajdúszoboszlón ez ÍGY JÓ. Aki észrevesz, kritizál, az egyből támad. Az besavanyodott és finnyás.
    A hiba nem a fürdővel van. A hiba Hajdúszoboszlóval van. Legalábbis azok szerint, akik máshonnan érkeztek és más viselkedéshez, más társadalmi berendezkedéshez vannak szokva. A helyiek szerint nincs hiba, csak ellenséges hozzáállás, firtató, kötekedő rosszindulat. Bárki és mindenki, aki ezen felül tud emelkedni, bátran látogasson el Szoboszlóra, mert páratlan fekvésű és klímájú üdülőhely!

    Viktor

    1. Kedves Fiatalember!
      Kutatómunkáról szó sem volt, de mindegy. Több, mint 100 hozzászólás átolvasása után, melyek nem itt jelentek meg nálunk, és a fürdőtől érkezett levél alapján állítom, Ön egyetlen mondatban pontosan összefoglalta a lényeget:
      “A helyiek szerint nincs hiba, csak ellenséges hozzáállás, firtató, kötekedő rosszindulat.”
      Remélni merjük ez nem a teljes lakosságra vonatkozik, de a főbb hangadókra biztosan!
      Kívánjuk egész életét végigkísérje éleslátása, ami az esetleges veszedelmektől is megóvhatja!
      Tisztelettel: Madarász László

  4. Hajdúszoboszlói lakosként szeretnék hozzászólni a témához. Az igazságot megtalálni nem az Én dolgom, érkezett egy vélemény és az lenne a legfontosabb, hogy az illetékesek mindent megtegyenek azért, hogy a hozzánk érkező vendégekben ne alakulhasson ki ilyen kép városunkról.
    Felteszem a kérdést, a város és a Hungarospa vezetése jól működik?
    Az egyik oldal szerint minden csodálatos, nőttek az idegenforgalom statisztikai számai, a város vezetője 25 éve nem változott, a “fürdő” vezetője az utolsó ciklusát kezdte meg. Olvashattunk egy véleményt válaszként, precízen megvédte városunkat ami nagyon helyes, de az admin szerint is “bértollnok” lehetett az illető.
    Aztán vannak az elégedetlenek akik egyre jobban hallatják hangjukat. Nyitott emberek, akik tenni szeretnének a városért, világlátott emberek, fiatalok és elégedetlenek. Kinek lesz igaza ezt az idő fogja bizonyítani.
    Picit menjünk mélyebbre a témába.
    Városunk a rendszerváltás előtt is kedvelt célpontja volt országunknak. A hajdúszoboszlói gyógyfürdő, a szállásadók és a vendéglátás hozott egy szintet és ezt a szintet az évek múlásával nehezen tudjuk magasabbra emelni. Tulajdonosi és vezetői garnitúrában nem cserélődtek ki a döntéshozók, ragaszkodnak székeikhez. Ezzel sem lenne baj, ha hagynák a fiatalokat beépülni, hagynák azokat az ötleteket megvalósítani melyek előre viszik a várost. Potenciális befektető csak az idegenforgalomba érkezett, nincs ipari parkunk, a multikon kívül nincs kereskedelmi befektetőnk. Közvetlen környezetünkben komoly beruházás volt Debrecenben, Ebesen, nálunk miért nem?
    A város tulajdonában van a volt “Úttörő” tábor, “KISZ” tábor, tulajdonába került a Kemping, a Gázláng pálya, évek évtizedek óta nincs hasznosítva. Megvásárolta a város a Honvéd üdülőt minden koncepció nélkül. Nem luxus ez?
    Rázzák a kulcsot a vendégtartók, mindenki kap engedélyt szállás értékesítésre, minőség nem számít. A városban már 2000Ft/fő lehet szállást találni, egyenes arányban van azzal, hogy leértékelődjünk.
    Célcsoportja lettünk az utalványos turizmusnak és ezzel nincs is semmi probléma, ezeknek a turistáknak is üdülni kell. A minőségre azért illene oda figyelni, mert a felhozatal igen komoly és a turista, ha itt nem lesz megelégedve keresni fog egy másik helyet.
    Kicsit konkrétabban. A Hungarospa Európa legnagyobb fürdője a maga 30 hektár területével és láthatjuk a reklámokban, hogy 5 *****-os. Budapesten több óriásplakáton hirdetik a hajdúszoboszlói fürdőt kritikán aluli reklámmal, gagyi napernyővel, fa napozóággyal, 50-es évek béli fürdőruhás gyerekkel, marketingből 1-es alá, ki engedélyezte ezt a sz…
    Pár évvel ezelőtt a nagy csúszdapark teszten városunk a 10 elérhető pontból 2 pontot szerzett. A hozzáértők legnagyobb problémája az volt, hogy ahhoz, hogy valaki bemenjen a csúszdaparkba, meg kell vásárolnia a fürdő belépőt is. Mosakodott a vezetőség, a jogos igényt figyelmen kívül hagyva semmi nem változott.
    A leírt kritikák nagy része jogos, levélírónknak fogalma sincs milyen bérleti díj árak keringenek a köztudatban, na ezért 490Ft 1 korsó sör. Lehetne kritizálni a új csúszdaparkot, az Aqua Palace, de nem teszem a vezetőség is tudja mik a hibák, reméljük javítják, vagy jön egy új garnitúra és élhetőbbé teszi büszkeségünket.
    Védekezésként annyi azért hozzá tartozik a jogos kritikákhoz, hogy a szezon másfél hónap, ennyi idő alatt kell megkeresni azt az összeget, melyre az európai unió déli részén található országoknak nagyságrendekkel több idejük van. Az oda érkező vendégek, pénztárcája kicsit vastagabb, vendéglátásuk magasabb színvonalat képvisel. A helyi vállalkozók nem kapnak munkaerőt, véleményüket nem mondhatják el, kiszolgáltatottak. A város vezetése ellenségként kezeli a véleményt formálókat, kicsiben azt csinálják helyben, mint az országos politika nagyban.
    Tisztelettel és szeretettel várjuk a hozzánk érkező vendégeket ebben az átpolitizált és bonyolult világban.
    Bízom benne, hogy levélíró pont azon a héten érkezett, mikor mindenkinek rossz napja volt, bízom az illetékesekben akik az észrevételeket olvasták és jogosnak találták, tesznek annak érdekében, hogy a VENDÉG Hajdúszoboszlóról ne tudjon a következőkben ilyet írni.
    Blága Richárd

  5. Megmosolyogtató, ahogy a cikkben „megszólítottak” reagáltak az eddigi hozzászólások egy részében! Igen, mi olyan „frusztrált” hatvanon felüli házaspár vagyunk, akik nagyon jól érzik magukat egymással, sőt alkalmi társas ismeretségben is! Amíg nagy általánosságban a párok zöme ül, vagy áll a medencékben – esetleg azok partján – a legtöbb esetben szótlanul egymás mellett, vagy egymásnak háttal, addig mi beszélgetünk, halkan nevetgélünk, olykor puszit váltunk. (Sajnos manapság már ez a feltűnő és nem a telefon gombjainak folyamatos nyomkodása!) Esténként a hajdúszoboszlói szórakozóhelyeken táncolunk (rockit- csárdást- keringőt, stb. járunk), legtöbb esetben kedvet csinálva a többi vendégnek is, de még a péntek éjszakai fürdőzés után is egyedüliként pörgünk egyet a fürdővel szomszédos szabadtéri színpad előtt, az utolsó számok egyikére. Bizonyára önmagukba fordult emberek lehetünk, hiszen szombaton a Kemencés csárdában, ahol összetolt asztaloknál nagy társaság ünnepelte egy idős úr (István) 70. születésnapját, velünk együtt később az ünnepelt is táncra perdült, és nem csak Ő! Annyira sugárzik az „életuntság”, a „megkeseredettség” és a sok negatívum, hogy „cserébe” az ünneplő társaságból egy hölgy megkínált minket az általuk sütött süteményekből, amiket az asztalunkhoz hozott! Nagyon kedves, aranyos emberek voltak! Megnyugtatok mindenkit: jól éreztük magunkat Hajdúszoboszlón (is)! De nem vagyunk vakok, nem csak nézünk, látunk is! Nem keressük a hiányosságokat, hacsak azok nem találnak meg minket, mint pl. Szoboszlón. Utáljuk, ha át akarnak verni, ha le akarnak nyúlni, vagy nem azt a szolgáltatást kapjuk, amit joggal elvárhatunk a pénzünkért, és ezt bizony szóvá is tesszük, nem csak a magunk érdekében! Voltak olyan hozzászólók, akik sérelmezik, hogy nem a panaszkönyvet kértük. Valóban nem, mert mint régi „bútordarabok” pontosan tudjuk, az oda beírtaknak semmilyen hatása sincs, a hatóságok úgysem tesznek semmit, holott ez lenne a dolguk! A nyilvánosságnak – amit manapság az internet biztosít – sokkal nagyobb eredménye lehet! Ha még nem tűnt volna fel, az oldal jelmondata: „Ha az állam nem cselekszik, az embereknek kell cselekedni” Ezt (is) tesszük, és erre biztatunk mindenkit!
    A lenyúlásra utalva írja az egyik hozzászóló: „Mit gondolsz máshol nem ezmegy?” Tekintsünk el a helyesírási hibától, a válasz: nem, nem mindenütt, de túl sok helyen! A hozzászóló önmagát mentegeti ezzel, akaratlanul is elárulva, hogy érdekelt a cikkben említett „vendéglátás” valamelyikében! Egyes emberek ölnek embert. Akkor már mindenkinek azt kellene tenni? Ilyen lenne manapság az elfogadott norma? Mi nem hisszük! Inkább abban bízunk, ha összefogunk, tudunk változtatni a félresiklott dolgok menetén. Ez a honlap mindenkinek rendelkezésére áll, akinek van véleménye bármiről, és jobbító szándék vezérli! Írja meg. Közre fogjuk adni!
    Egyébként „igaza lehet” egyik hozzászólónak, hogy túlbecsültük a fürdő augusztus elejei látogatottságát. De akkor miért nyilatkozik erről másként Czeglédi Gyula? http://www.hirado.hu/2017/08/03/hajduszoboszlon-a-furdoben-husitik-magukat-az-emberek/ Legalább szólt volna a vezérigazgatónak, ne hazudtolja meg őt! Az M1 csatornán az a „testes” nő (bocsánatot kérünk Tőle, de nem tudjuk sem a nevét, sem a beosztását) 21-22 ezer fős napi látogatottságról beszélt, és kifejtette 20 ezer főnél meg nem teszik ki a megtelt táblát! A hozzászólónak ajánlott lenne egyeztetni a fürdő vezetésével.
    Madarász László

  6. Békés Laci úr posztja megérintett! Szoboszlón születtem,(régi történet, anno 1956-ot írtak) így első néhány (10) évem az ottani gyógymedencék környékén töltöttem.Gyermekkoromban még a legendás, örökifjú Nándi bácsi fújta a sípot a “hullámnál”

    Ma, ha arra járok, inkább Debrecenbe megyek ha gyógyvízre vágyom!

    Ezen kellene elgondolkodni, ugyanis az “idegen” viszi jó vagy rossz hírét a “fürdőkomplexumnak” :) :)
    Nagyon egyetértek B L úr megállapításaival, hozzátéve, hogy- mint ő is említette- a városban nincs olyan étterem ahová szívesen kalauzolnám kulináris kalandokra fogékony barátaimat (az általam látogatott “egységekben” mindenhol azonos ízvilág, németekre szabva)
    Személyeskedő és néha alpáriba forduló hsz-ek elkövetőit nem minősíteném, hisz’ posztolóik megtették már ezt!

    Tessék, lehet bátran fikázni, árulózni!

    Tisztelettel
    Lázár Zsolt

Minden vélemény számít!